Sunday, July 25, 2010

aku telah berjanji padaMu..

assalamualaikum..

dah hampir seminggu aku tak mencoretkan ape2 dalam blog ni,sibuk sungguh minggu lpas dengan tugasan2 mcm assignment,lab report,presentation,quiz and homework.. tak lupe jugak kerja2 sampingan dalam persatuan(PMI).boleh aku katakan yang minggu lepas merupakan minggu yang sangat2 padat sehingga aku rasa sume perkara yang aku lakukan tak kena.ade saje perkara yang membuatkan aku rasa macam nak marah la,bengang la.and most of the person around me can see the changes to myself.they said when i have any problem,i can't hide it.it will obviously appear on my face,maybe.hehe..

minggu lepas pon telah membuktikan sesungguhnya aku sangat2 memerlukan seseorang untuk menemaniku di kala susah dan senang.di kala gembira dan sedih.tapi 'seseorang' tu tiada disisiku saat aku sangat2 memerlukannya.jadi minggu lepas aku asyik membuat panggilan ke terengganu,bagi melepaskan sume rindu kesumat yang dah lama aku simpan ni.pejam celik,pejam celik.dah sbulan lebih aku xbalik rumah.patutla aku sangat2 rindu ngan mereka sume.bagiku mereka la sumber kekuatanku,walaupun kat sini ada kawan2.tp tetap takkan sama perasaan tu.aku pon telah mengambil keputusan untuk balik ke terengganu negeriku yang tercinta usai mid sem exam ni.no matter what happen,i will going back to my home!!umi pon dah setuju takkan marah kalau ponteng kelas,sbb dia pon MESTI RINDUKAN ANAK DIA NI.hehe..

selesai seminggu yang mencabar dan sibuk ni,aku seolah2 tak percaya apa yang berlaku padaku tadi.setelah lamanya aku tinggalkan sume tu,tiba2 tadi aku telah 'diikat dan berjanji untuk taat setia' padanya.ya Allah,benar aku katakan.berat untuk aku lakukan sume tu dalam keadaan aku yang masih agak belum bersedia sepenuhnya.kini aku telah 'sah' menjadi miliknya,tiada keraguan lagi tentang hal ini.ya Allah,saat 'diikat' itu,tiada lain yang mampu aku lakukan melainkan hanya menitiskan air mata.entah kenapa,mungkin itulah air mata gembira?gementar?jujurnya,aku rasa itulah air mata kesyukuran yang mampu aku tumpahkan kerana telah selamat menjadi miliknya.namun itu juga air mata kegusaran yang membelenggu diriku kerana bimbang tak mampu menjalankan tanggungjawabku dengan sempurna dan baik.namun aku akan cuba SEMAMPUKU,insyaALLAH..

teman2.. sahabat2..
bantulah aku mengaharungi sume halangan dan dugaan yang bakal menanti dihadapan nanti,jangan biarkan aku keseorangan.jangan biarkan aku melangkah tanpa haluan yang jelas.betulkan aku saat aku hilang arah tuju dan bertindak melulu.hanya kalianlah yang terdekat denganku saat ini,keluargaku jauh nun disana.ya Allah,aku terima 'jodoh' ini,mungkin inilah yang terbaik telah Kau aturkan buatku.aku redha,aku pasrah dan aku bersyukur.terima kasih ya Allah atas kasih sayangMu terhadapku.

satu yang harus aku selalu ingat bahawa aku kini tidak lagi 'bujang',tp telah 'dimiliki dan berpunya'.aku tidak boleh sewenang2nya bertindak kerana bimbang akan mendatangkan fitnah padanya.aku akan berusaha yang terbaik untukmu,demi kemaslahatan sume pihak.andai aku mungkir,padahnya akan menimpa diriku sendiri.kuatkanlah aku ya Allah,hanya padaMu tempatku memohon.

asmaa.. ingatlah janji2Nya.. ingatlah sume janji itu pasti.. jangan ada keraguan dan pasti ada hikmah disebalik sume ni,insyaAllah.. wallahu'alam..

1 comment:

tinggalkan jejak anda disini.. :)