Monday, December 27, 2010

hatiku luka lagi..

assalamualaikum..

post kali ini cuma sekadar luahan perasaan aku yang terluka kerana seseorang..beberapa hari lepas aku merasakan detik-detik bahagia dalam hidupku bilamana aku dapat bersama keluarga tercinta.namun sebaik tiba di bumi shah alam,masalah terus menantiku.belum sampai pun 24 jam berada di sini,hati aku telah pun kau sakiti.mungkin kau tidak mengetahui bahawa hatiku sedang terluka malah terguris dalam.aku sedih bila mengenangkanmu wahai teman.dahulunya kaulah yang sudi mendengar cerita suka dan dukaku,dan begitu juga denganmu.segala sakit pening dan kesedihanmu kau kongsikan bersamaku.namun kini kau telah bertemu dengan insan lain.sehingga melupakan aku,malah yang menambahkan pedih di hatiku apabila kau sanggup menipuku.kenapa kau tegar membuatku begini?siapakah aku kini dalam hidupmu teman?kenapa kau pernah muncul dalam hidupku kalau di akhirnya ini yang aku dapat?

ya Allah,aku tak mengerti mengapa manusia harus begitu.kenapa manusia harus membuang sepah apabila sudah kering madunya?aku sentiasa menjadi mangsa kepada insan-insan seperti ini.jujurnya aku katakan kini,aku sudah serik untuk berteman rapat lagi.aku rasa kesal dengan sikapnya.aku tahu aku juga bukanlah insan yang sempurna dan mungkin kerana aku ini banyak kekuranganlah kau pergi mencari teman baru.mungkin dia itu jauh lagi bagus,pendengar yang lebih setia dan pemberi nasihat terbaik buatmu.siapalah aku kini dimatamu teman.sungguh aku katakan,kini aku sangat kecewa,sedih,pilu.

aku sudah mulai perubahan sikapmu apabila kau sudah jarang untuk bersama-samaku.kau sudah mula banyak meluangkan masamu bersama teman barumu itu.dan kau juga sudah selalu kelihatan bersamanya.aku sedar akan hal itu tapi aku hanya bersangka baik kerana aku bukanlah jenis suka mengongkong.aku biarkan sahaja kerana padaku berkawan biar beribu,bercinta biar satu.namun aku tak menyangka perlahan-lahan kau telah pergi menjauh dari sisi hidupku.apa salahku terhadapmu?sehingga kau sanggup menipuku?kenapa?

saat aku mencoretkan hal ini,aku akui aku sangat sedih dan mengharap kau mengetahui kau telah melukai hatiku wahai teman.aku masih berharap agar kau tampil untuk menjelaskan semua ini,kerana aku takut aku akan selamanya bersangka buruk padamu.aku tak sanggup untuk membuangmu dari hidupku apalagi membencimu.namun tolonglah terangkan,jelaskan mengapa kau bersikap begitu terhadapku.aku gelisah dan gundah memikirkan sikapmu terhadap diriku.aku tidak menghalang untuk kau berkawan dengan sesiapa tapi kenapa harus kau pinggirkan aku?dan perkara yang paling aku tak boleh terima hingga saat ini,kenapa kau sanggup menipu aku?apa salahnya kau berterus terang?dan akhirnya aku sendiri mengetahui penipuanmu itu dari mulut insan lain.hatiku bagai ditusuk sembilu,dihunus keris.sakitnya hatiku ini.

aku berjanji pada diriku,mulai hari ini aku tidak akan mudah lagi mendekati sesiapa.apalagi untuk menjadikannya teman rapatku.aku telah berkali-kali dilukai,disakiti.mungkin luka ini mampu sembuh namun parutnya pasti akan tetap wujud.biarlah,itu tak mengapa bagiku.cukuplah andai kau tampil untuk berterus terang dan merungkaikan seribu satu persoalan di benakku ini.dan setelah itu,andai kau memilih untuk tidak bersamaku lagi,aku redha.mungkin takdir telah menetapkan kita hanya akan bersama sampai disini sahaja.

TEMAN..
andai saat ini kau membaca coretan hatiku yang remuk redam ini,segeralah menemuiku,jelaskan padaku.aku tidak ingin kehilangan teman sepertimu,walaupun kita hanya teman namun padaku nilai sebuah persahabatan itu terlalu mahal dan tak mampu dibeli meskipun dengan segunung permata.prinsipku dalam bersahabat,"sekali bertean selamanya akan tetap berteman".mungkin sikapku yang kebudak-budakan dan sensitif membuatkanmu bosan.aku mohon maaf andai ada salah dan silapku padamu selama kita berteman.namun aku mahu kau tahu bahawa aku sangat sayangkan mu wahai teman..

yang ikhlas,

asmaaroshidi




wallahu'alam..

1 comment:

  1. السلام عليكم

    im a good listener but not a good responder:D

    biasanya perkara sebegini adalah lumrah dunia. nothing perfect in this world. mungkin Allah SWT menguji anda and vice versa. kegagalan/kelukaan dalam sesuatu perkara should not be an excuse for new things come in ur life.

    im same as u before. but ada yg cri org len dan ada yg perpisahan merenggangkn kami. mungkin dia bukanlah sahabat yang baik pada kita dpd mata Allah dan anda layak mendapat sahabat yang lebih baik insyaALLAH.

    anyway life must going on..:) teruskan perjuanganmu di bumi Allah sahabatku..:)

    Amoi

    ReplyDelete

tinggalkan jejak anda disini.. :)